10 metode naturale pentru gestionarea durerii în travaliu

Miracolul nașterii și farmecul maternității ar fi într-adevăr realitate dacă nu ar exista durerea din travaliu. De fapt, nenorocitul ăsta de travaliu este și principalul motiv pentru care multe mame apelează la cezariană, nu că aia ar fi mai puțin dureroasă. Există însă metode prin care poți să îți alini puțin chinurile facerii și să treci mai ușor peste orele care par interminabile până la întâlnirea cu bebe.
Eu am intrat in travaliu la ora 2, când au început primele contracții și am născut la 12. Zece ore m-am zvârcolit în dureri pe care nu le anticipasem, dar știți vorba aia: ce nu te omoară te face mai puternic! Știam că o să fie niște dureri ca la menstruație și mă gândeam că sunt deja obișuită să mă zvârcolesc lunar de durere, dar n-a fost chiar așa. Durerile din travaliu sunt unice, nu cred că se compară cu ceva. Durerea e atât de mare, dar, culmea, nu leșini de durere! Pe final zici că gata, ăsta ți-e sfârșitul și nu știu de unde mai primești o doză de putere astfel încât să reușești să aduci pe lume un pui de om. E o experientă ca un mountain rousse: ți-e frică, teamă, amețești, ieși din zona de confort, dar totuși ai puterea de a merge mai departe să termini cursa, iar la final te așteaptă extazul. Înainte să nasc am citit foarte mult despre nașterile naturale, despre gestionarea durerii și am făcut cursuri Lamaze. Spre rușinea mea, în ziua în care am născut mi s-a șters tot din cap. Am reținut doar că trebuie să respir, da, pare banal, dar nu e. Cum? Am uitat cum trebuie să respir, dar măcar mi-am amintit că trebuie să fac asta și m-am străduit să o fac cât mai bine. Jumătate din travaliu l-am petrecut acasă, legănându-mă pe balansoar. De la 5 nu am mai putut să dorm, m-am trezit, în pauza dintre contracții (10 minute) am făcut duș, m-am îmbracat, mi-am pregătit bagajul, m-am dat cu rimel 😊. Aș mai fi stat acasă, dar era deja ora 7 și începea aglomerația și m-am gândit totuși să nu nasc în mașină pe podul Grant. Îmi cronometram contracțiile cu ajutorul unei aplicații, când am ajuns la spital, contracțiile erau la 5 minute, iar aplicația îmi spunea să chem salvarea. Am tras să stau cât mai mult acasă pentru că la spital știam că o să fiu singură. La spital mi-am amintit de poziția aplecat pe pat pe coate, m-a ajutat foarte mult. Eram singură în sala de travaliu și tot împingeam patul ăla de colo-colo. Mi-am aminit că nu e bine să stai în pat și mă bucur că peronalul medical nu a insistat cu asta, bebe era monitorizat cât eu împingeam patul. În rest, Dumnezeu cu mila și cu Duhul, nu știu cum am trecut peste cele 10 ore de travaliu. Îmi luasem la mine căști și muzică, dar contracțiile erau atât de puternice încât n-am avut niciun chef de șlagare. Mi-ar fi plăcut să am lângă mine pe cineva să-mi facă un masaj, sau măcar să stea să-l strâng de mână, n-a fost să fie, pentru că așa a decis conducerea spitalului. În ultimele momente, am trecut peste rușine și am luat-o pe moașă de un deget. I-am zis sa nu mai plece și am strâns-o cât am putut de tare. Sper că a fost ok 😊 Mi-ar placea să nasc ca în străinătate, cu soțul lângă mine, cu o moașă caldă și blândă care nu se grăbește la alte cazuri, cu posibilitatea să mă plimb în voie, să se audă pe funal o melodie relaxantă și să mi se facă un masaj. Viseeeee! Există însă metode naturale pentru gestionarea durerii în travaliu. Iată câteva: 1. Respirația este foarte importantă. Poate acum ți se pare ușor, dar în travaliu o să uiți să respiri. Sunt diferite tehnici de respirație care te ajută să-ți oxigenezi creierul și să treci mai ușor peste durere. 2. Poziția este de asemenea importantă. Să stai ținuită într-un pat și nemișcată nu este deloc cea mai bună opțiune. În țările civilizate nu e musai să stai pe spate când naști, noi mai avem de așteptat ceva la capitolul acesta. 3. Mișcarea favorizează travaliul, așa că cel mai bine e să te plimbi sau să faci câteva exerciții ușoare cu o minge de gimnastică. 4. Yoga. Există câteva exerciții pe care poți să le faci în sarcină care te vor ajuta să naști mai ușor. 5. Muzica. Relaxează și îți dă o stare de bine. Iată un colaj pe care poți să-l asculți în sarcină, în travaliu sau împreună cu bebe după ce naști 6. Masaj. Să ai lângă tine două mâini de aur care să-ți facă un masa ar fi o adevărată binecuvântare. 7. Comprese calde/reci. Aplicarea de comprese calde sau cu gheață te ajută să reduci tensiunea muscurară și să suporți mai ușor durerea. 8. Un duș relaxant te-ar ajuta de asemenea să te mai relaxezi puțin și să suporți mai ușor ontracțiile 9. Exercițiile Kegel îmbunătățesc circulația sanguină, te ajută să te recuperezi mai ușor și tonifică mușchii vaginului. Exercițiile presupun să-ți încordezi mușchii pelvieni, exact ca atunci cât te abții să urinezi. 10. Metoda Bradley (numită, de asemenea, naștere pe bază de soț) subliniază o abordare naturală a nașterii și participarea activă a tatălui copilului ca antrenor de naștere. Un obiectiv major al acestei metode este evitarea medicamentelor, dacă nu este absolut necesar. Metoda Bradley se concentrează, de asemenea, pe o bună nutriție și exerciții fizice în timpul sarcinii, relaxare și tehnici de respirație profundă, ca metodă de a face față muncii. Cuplurile sunt învățate mai multe tehnici de relaxare diferite și sunt încurajați să practice relaxarea zilnic, astfel încât mama să se poată baza pe un răspuns condiționat de relaxare la vocea și atingerea partenerului. Hai în grupul Fashion Moms! JOIN! Ti-a plăcut articolul? Te așteptăm cu un LIKE PE FACEBOOK și UN FOLLOW PE INSTAGRAM! Mulțumim!

1 COMMENT

  1. Eu am născut la spital, dar moașele au fost de nota 100! Am avut și noroc că eram numai 2 femei în travaliu. Au stat numai lângă noi, ne-au făcut masaj, ne-au ținut de mâna, ne-au învățat sa respiram, ca niște vechi și bune prietene.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here