Amsterdam: Acelasi oras, trei vacante diferite! De la varianta tanar si nelinistit la aventuri cu bebe in brate

Amsterdam in varianta tanar si nelinistit

Se intampla acum 3 ani, cumparasem cadou de Craciun bilete de avion la Bruxelles pentru mijlocul lui martie, ceva gen 50 de euro cu Ryanair, era si pacat sa nu le iau. Dar nu eram prea incantati totusi de destinatie, asa ca am hotarat sa mergem la Amsterdam! Bun, cum? Cu masina din Bruxelles. Am luat cazare si tot cautam sa inchiriem o masina din timp, dar preturile erau foarte, foarte mari, asa ca am decis sa inchiriem de pe aeroport.

Buuun, am ajuns acolo si surpriza: toate companiile de inchiriat masini din tot Bruxellesul nu mai aveau nicio masina. Maaa, nicio masina!!!! Ce facem? Suntem in Bruxelles, e seara si avem cazare in Amsterdam. Luam trenul si inchiriem masina din Amsterdam doar cat avem nevoie. Ca sa ajungi la gara trebuie sa iei autobuzul, daca nu-ti iei biletele de autobuz cu 2 luni inainte de pe internet platesti triplu pe ele! Si uite asa ne-a costat drumul Bruxelles Charleroi – Centru cat avionul din Romania si pana acolo. La gara ne-a mai lovit una: pretul biletelor de tren. Enorm pentru o calatorie de 2 ore, ceva de genul 80 de euro de persoana. Nu-mi mai amintesc exact preturile pentru ca de la o anumita suma am decis sa nu mai pun la suflet.

Am ajuns pana la urma pe la 1 noaptea in Amsterdam si totul a fost apoi conform planului. Pana cand am inchiriat masina, aveti grija de unde! Pe aeroport se adauga o taxa in plus, in oras altele, comparati cu atentie preturile. Cu masina am fost pana la Haga si Rotterdam si inapoi, am trecut pe la bursa de flori si am facut drumul florilor, nu am ratat niciun obiectiv turistic.

In ultima zi, cu noaptea in cap am lasat masina la gara si am luat un tren spre Bruxelles Charleroi. Ei, nu era doar un tren, au fost 5 pana la urma. Ca sa ajungem la timp trebuia sa schimbam 3 trenuri, unul la interval de 2 minute, dar peripetiile nu s-au oprit aici. Daca pierdeam legatura adio, pierdeam si avionul. Mai aveam o singura sansa, compusa din 5 trenuri si nu aveam garantia ca ajungem la timp. Dar de ce sa se termine aventura aici? Evident ca la a doua schimbare, trenul a intarziat cateva minute, adica fix cat sa pierdem legatura. Deja nu mai aveam alta sansa decat sa ne mai lungim traseul cu alte legaturi.

Stateam pe scara trenului ca sa fugim cat mai repede, pentru ca intervalele intre trenuri erau mici si nu erau de fiecare data la aceeasi linie. Alergam cu valizele in mana ca nebunii, faceam scenarii peste scenarii si simteam sa o sa-mi pocneasca inima in mine. La penultima legatura trebuia sa schimbam cu un tren de la aceeasi linie, dar fix in ultimul moment au schimbat linia….la etajul 3! Ba, dar ce om bolnav a hotarat sa faca o gara pe 3 etaje? Trei, vorba lui Despot!!!!

Ma uitasem gresit la ceas si socotisem ca mai avem 3 minute pana pleaca trenul. Si ia iar bagajele si fugi Tomita ca pierzi trenul! Eram obositi, alergam deja de vreo 3 ore si stiam ca avem 90% sanse sa prindem avionul.

Ne costase toata vacanta cat una la New York, asa ca am zis asta e, pierdem avionul, nu e nicio problema, hai sa cautam alte bilete si eventual cazare, daca nu reusim. Pe drum intre alergat dupa legaturi cautam solutii ca sa ajungem cat mai repede. Planul era ca in gara sa sarim repede pe un taxi si ala sa ne duca repede la aeroport.

Am ajuns in gara la Charleroi, am fugit la un taxi, ala nu intelegea prea multe, ne-a scris tariful cu degetul in praful de pe geam si am urlat la el “Hurry! Hurry! No time!”. Saracul taximetrist a incercat sa mearga cat mai repede, dar nici harbul de masina nu-l ajuta. La un moment dat vedem ca incetineste: “Bro, ce mama ma-sii faci? Pierdem avionul!!!”. El: “control speed, control speed”. Eram transpirati, obositi, rosii la fata de la atata efort, mai aveam 30 de minute pana inchideau poarta de imbarcare si noi nu eram la aeroport!

Partea buna e ca nu trebuia sa facem check in, aveam doar bagaj de mana. Omul ne-a lasat la o usa in spatele aeroportului si ne-a zis sa urcam pe acolo ca ajungem direct la controlul de securitate. Mai aveam 15 minute pana decola avionul. Si fugi, si urca scarile tragand iar de valize. La control era cea mai mare coada din lume, m-am apucat sa strig ca pierdem avionul, eram dezumanizati deja, se vedea disperarea pe fetele noastre, dar toata lumea ne-a lasat in fata si striga ” go, go, go”. Mi-am luat bagajele si toate cele de pe banda si dau sa fug in dreapta si aud un cor de voci “to the left, to the left”, pun frana si fugim in stanga.

Poarta de imbarcare era ultima, ultimaaaa! Si alearga Tomita prin duty free si ia tot aeroportul de la un cap la altul. La un moment dat ne auzim numele in boxe, nu stiam unde e poarta de imbarcare, dar strigam “we are here, we are hereeeee”. Cand am ajuns era fix ora de decolare, la poarta era o tanti draguta care ne-a zis sa ne calmam ca altfel o sa facem stop cardiac, i-am zis ca suntem la al cincilea pe ziua de azi.

Ne-a deschis usa, dar ce sa vezi mai aveam pana la avion. Si da-i si coboara scari si alerga pe pista pana la avion. Eram ultimii, toti ne asteptau, am urcat in avion si simteam ca lesin, eram rosie, cu pete pe fata, transpirata. Ai mei nu ne-au recunoscut pe aeroport cand am ajuns. De atunci am zis ca nu mai facem asta niciodata si ca vom merge de fiecare data cu ore bune inainte la aeroport.

Amsterdam precauti. Baby-moon printre flori

Acum doi ani eram gravida si am zis facem o ultima calatorie cu avionul inainte sa vina bebe, baby-moon cum zic americanii. Amsterdam ne-a ramas in suflet cu Drumul florilor si am decis sa repetam experienta, dar de data asta mai chill. Asa ca am ajuns in Amsterdam ….prin Dublin.

Pai, da, ca nu ne facem bine nici daca avem burta de 5 luni. Am mers cu Ryanair pana in Dublin, de acolo am luat un alt avion spre Amsterdam si la intoarcere am stat cateva zile si in Dublin. Practic tot drumul ne-a costat cat un zbor direct cu o companie economy, dar in banii astia am vazut doua orase.

Biletele dus-intors pentru doua persoane au fost parca in jur de 200-250 de euro pentru mijlocul lui aprilie.

Dublinul mi s-a parut modest, dar m-a incantat shoppingul la Pennyes( primark). Nu ratati Biblioteca din Dublin de la Trinity Collage, berea din puburi si o excursie in care sa bifati muzeul Titanic din Belfast, Carrick-a-rede rope bridge si Giant’s causeway.

Amsterdam cu bebe

Amsterdam cu bebe e pe modul precaut. Ne-am luat bilete in februarie pentru mijlocul lui aprilie. Atunci mi se pare cea mai frumoasa perioada. Sunt inflorite zambilele, mai prinzi ceva narcise si inceput de lalele, in functie si de vreme.

Am ales KLM, cursa directa, in jur de 270 de euro doua persoane si bebe dus-intors. De cand vanam bilete pentru Amsterdam cam asta e cel mai mic pret pe care l-am vazut.

La KLM, la cel mai mic pret nu avem bagaje de cala decat pentru copil, dar ne-am descurcat foarte bine asa. KLM-ul m-a impresionat la capitolul atenția pentru clienți, în special pentru cei cu copii.

La dus, ne-au oferit loc si pentru bebe, asa am putut sa stau mai bine cu Mara care a dormit in marsupiu o buna parte din drum. La intors, am avut noroc ca locul de langa noi sa fie din nou liber.

La imbarcare am avut prioritate pentru ca aveam copil, iar personalul a fost foarte dragut. Sfatul meu este sa luati loc si pentru copil, mai ales dacă este bebe-umblator, este foarte greu sa stai cu el in brate doua ore si jumatate. Am avut cu noi un adevarat arsenal de lucruri anti-plictiseala, dar pe Mara nu a interesat-o decat sa-si trimita bezele cu toata lumea din avion.

Va povestesc in curand ce am vizitat si cum ne-am descurcat cu bebe in vacanta! Pana atunci citit aici ce obiective turistice puteti vizita in Amsterdam!