Dieta secretă care m-a ajutat să nu mă îngraș în sarcină

Una dintre principalele îngrijorări ale femeilor însărcinate (ca și cum nu ar avea destule pe cap) este greutatea. Sarcina cam vine, uneori, cu foarte multe kilograme în plus, de care nu toate scapă după naștere. Cătălinele au vrut neapărat să ajungă ca la 18 ani, așa că au pariat sănătos și au câștigat lupta cu kilogramele.

La mine s-a întâmplat altceva. În trimestrul doi am descoperit că am diabet gestațional. Găsiți pe blog povestea mea, cum am reușit să nu mă îngraș deloc în sarcină. Pare greu de crezut dar înainte să nasc aveam aceeași greutate ca atunci când am rămas însărcinată. Acum am cu 10 kilograme mai puțin și mă mențin. Nu pot spune că datorită alăptatului, la mine a fost un eșec.Respect, însă, principiile învățate în sarcină, atunci când am fost nevoită să țin dietă ca să pot controla glicemia doar prin regim.

Eu nu am ținut în viața mea vreo dietă pentru că îmi plac combinațiile tâmpite și nu-mi plac restricțiile alimentare. Nu țin să mănânc mult, dar să mănânc din toate. Diabetologul m-a lăsat să-mi alcătuiesc singură meniul dar mi-a spus clar: pâine integrală (din secară, de preferat), paste integrale, orez brun, fără dulciuri, produse de patiserie (erau viața mea). Mi-a mai spus că ideal este să am, într-o zi, trei mese principale și trei gustări – recunosc, nu am reușit atunci, cu atât mai puțin acum. Tot diabetologul m-a învățat să citesc etichetele produselor și să mă uit după cantitatea de glucide. De exemplu, la micul dejun pot consuma 40 de grame de glucide. Păi dacă vezi o napolitană sau un pachet de biscuiți că are cel puțin 40 de grame de glucide, lasă-l și du-te de ia micul dejun!

Așadar, 40 de grame de glucide la micul dejun, 70 de grame de glucide la prânz și 60 la cină. Iar gustările – primele două permit consumul a câte 20 de grame de glucide, ultima 10 grame.

Ce înseamnă 10 grame de glucide: 50 de grame de paste fierte/o felie de pâine/două linguri de orez fiert/o cană cu lapte/un pahar cu iaurt/un cartof/două cepe/un măr/o jumătate de banană/o portocală/trei prune etc.

Ce am făcut, însărcinată fiind și cu diabet gestațional? Combinații! Glicemia a fost cel mai bun indiciu că fac niște combinații bune!

Mic dejun

o felie de pâine integrală+un ou fiert+20 de grame de telemea de vacă (nu am măsurat efectiv, mâncam puțină)+o cană cu lapte 1,5%

o ceașcă de cafea+o felie de pâine integrală+pastă de măsline

cafea cu lapte, o felie de pâine cu somon afumat, un ou fiert

cafea cu lapte, omletă (un ou cu praz), brânză de capră, roșii, ardei kapia, o felie de pâine cu secară

o cafea cu lapte, o felie de pâine cu brânză degresată și apstă de măsline, două gogoși făcute la cuptor (fiecare avea aproximativ o lingură de făină; fără zahăr, evident)

o cafea cu lapte, omletă (ou, brânză, ceapă verde, mărar)

Gustare 1

un iaurt degresat+cereale integrale (atenție la cantitatea de glucide)+amestec merișoare și goji

brânză degresată și două prune

un măr, o clătită

o mandarină, un măr

o felie de pâine integrală+2-3 linguri de brânză degresată (așa am descoperit minunatele produse de la Artesana

afine, pepene galben

înghețată de ciocolată (două cupe)

Prânz

salată verde (+spanac, ridichi, leurdă, ulei de măsline, lămâie, sare), o mandarină, două linguri de paste fierte, 3-4 linguri de piure

salată (spanac, ardei copt, brânză de capră, mix semințe, leurdă, avocado, roșii cherry, ulei de măsline, sare, lămâie), doi cartofi la cuptor

salata de mai sus cu două felii de pâine integrală și orez cu prune

două felii de pâine, burger de vită (doar chifteaua), salată (mix spanac, roșii, ardei kapia, ridichi, leurdă, sare, lămâie, ulei de măsline)

salată mix (una dintre combinații), cartofi cu rozmarin

ciorbă cu orez, leurdă, untișor

pește fript cu lămâie și cu mămăligă

ciorbă de dragavei cu o felie de pâine

mămăligă cu brânză și iaurt

supă cremă de dovleac cu două felii de pâine integrală

dovlecel umplut cu legume și orez brun

Gustare 2

orice combinație de la gustarea 1

Cină

două linguri de paste fierte+ardei copt+roșii uscate în ulei

opt linguri de orez brun fiert, cu sos de soia

paste cu pătrunjel și roșii

miel la cuptor cu salată verde

două chiftele din carne de vită, puțin cârnat, brânză degresată

budincă din paste integrale cu brânză

tocană de legume

brioșe (făină integrală, lapte, ulei, brânză, măsline, ouă, roșii uscate)

Gustare 3

un fruct sau un iaurt

Aceasta este dieta care m-a ajutat să nu mă îngraș în sarcină. În continuare consum pâine cu secară, paste integrale și orez brun. La paste nu mai fac sosuri, le prepar cât mai simple. Rar consum cartofi prăjiți și prăjeli, în general. Ciocolata amară este prietena mea, am mâncat în sarcină, mănânc și acum (citiți eticheta, să aibă conținut de cacao peste 50%). Aleg oricând o salată bogată cu pâine integrală!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here